EuroCottage.com krijgt het Thuiswinkel Waarborg keurmerk

Onafhankelijk Europees vakantiehuis intermediair krijgt als eerste Thuiswinkel Waarborg

12 JUNI 2014, LEUSDEN, NEDERLAND
EuroCottage.com biedt sinds vandaag als eerste Europees vakantiehuis intermediair het Thuiswinkel Waarborg keurmerk aan. Diverse touroperators gingen EuroCottage.com al voor, echter als Europees intermediair is EuroCottage.com de eerste die het Thuiswinkel Waarborg keurmerk in gebruik neemt. "Het is goed om te zien dat EuroCottage dat al meer dan 10 jaar actief is als online intermediair, kiest voor Thuiswinkel Waarborg keurmerk. Wij hopen dan ook dat veel andere vakantiehuis intermediairs dit voorbeeld zullen volgen." Aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

EuroCottage.com biedt sinds vandaag als eerste Europees vakantiehuis intermediair het Thuiswinkel Waarborg keurmerk aan. Diverse touroperators gingen EuroCottage.com al voor, echter als Europees intermediair is EuroCottage.com de eerste die het Thuiswinkel Waarborg keurmerk in gebruik neemt.

Belangrijkste reden om voor het Thuiswinkel Waarborg keurmerk te kiezen is om het vertrouwen van de consument in EuroCottage.com als Europees boekingsplatform te versterken, aldus Martijn Verhoeven, oprichter van EuroCottage.com. "Het komt nog steeds regelmatig voor dat consumenten op het internet een vakantiehuis boeken wat niet bestaat. Touroperators die samenwerken met EuroCottage maakten al gebruik van ANVR, SGR en Thuiswinkel Waarborg, toch wilden wij het vertrouwen verder versterken van de consument als betrouwbare intermediair met meer dan 67.000 Europese vakantiehuizen. Door het Thuiswinkel Waarborg te kiezen kiest EuroCottage.com voor het meest bekende kwalitatieve keurmerk" aldus Verhoeven.

De certificering betekent voor de consument bij EuroCottage.com dat de algemene voorwaarden en klachtenregeling grotendeels gestandaardiseerd zijn met andere bekende webwinkels zoals Bol.com en Wehkamp. Daarnaast heeft EuroCottage.com de privacy en beveiliging verhoogd door de pagina's waar persoonlijke gegevens worden achtergelaten te versleutelen met een SSL verbinding, die ook wordt gebruikt bij internet bankieren. "Samen met Thuiswinkel kwamen wij er bijvoorbeeld achter dat op onze vakantiehuispagina's de Tell-a-friend functie niet via een SSL verbinding verliep. Hier sta je als aanbieder niet direct bij stil, terwijl ook hier persoonlijke gegevens zoals naam en email worden verstuurd.  Inmiddels is dit allemaal goed ingeregeld" aldus Martijn Verhoeven.

Thuiswinkel.org de organisatie achter het Thuiswinkel Waarborg is blij met EuroCottage.com als deelnemer. "Het is goed om te zien dat EuroCottage dat al meer dan 10 jaar actief is als online intermediair, kiest voor Thuiswinkel Waarborg keurmerk. Wij hopen dan ook dat veel andere vakantiehuis intermediairs dit voorbeeld zullen volgen." Aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Over Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is dé belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten: online kopen bij betrouwbare webwinkels. Daarnaast is Thuiswinkel.org de kennis-, informatie- en netwerkplek voor online winkels en partners.

Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, die overeengekomen zijn met de Consumentenbond, onder auspiciën van de Sociaal Economische Raad (SER). Voor consumenten betekent dit dat de aangesloten leden zich houden aan alle relevante wet- en regelgeving voor verkoop op afstand.

Thuiswinkel.org heeft als doel het vertrouwen in online verkoop te bevorderen door middel van haar activiteiten. Door middel van congressen, workshops, kennissessies, onderzoeken, webinars, round tables en andere activiteiten draagt Thuiswinkel.org bij aan de professionalisering van de branche. De vereniging telt meer dan 2000 leden en fungeert als spreekbuis voor de leden.

Wetgeving op het gebied van e-commerce wordt voor een belangrijk deel bepaald in de Europese Unie. Thuiswinkel.org participeert daarom als een van de initiatiefnemende partijen in Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor webwinkels.

Over EuroCottage.com

EuroCottage, aanbieder van vakantiehuizen sinds 1999, biedt meer dan 67.000 vakantiehuizen aan in Europa. Via onze touroperator partners  en grote verscheidenheid aan directe afspraken met huiseigenaren kunnen wij u een gevarieerd aanbod
bieden.

EuroCottage heeft onder meer vakantiehuizen in de Benelux. Scandinavie, Frankrijk, Spanje, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Portugal,
Zwitserland, Polen, Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Duitsland en Turkije. Door deze grote variëteit aan partners en landen
vind u beslist een mooie woning om uw vakantie in door te brengen.

EuroCottage behoort tot de Top 3 beste vakantiewoning websites getest door de Consumentenbond, juli 2009.

Samen met onze partners hebben wij maar één doel: onze klanten een zo’n compleet en goed mogelijk overzicht geven van beschikbare vakantiewoningen in Europa. Hiervoor werken wij samen met verschillende soorten partners.

"Het komt nog steeds regelmatig voor dat consumenten op het internet een vakantiehuis boeken wat niet bestaat. Touroperators die samenwerken met EuroCottage maakten al gebruik van ANVR, SGR en Thuiswinkel Waarborg, toch wilden wij het vertrouwen verder versterken van de consument als betrouwbare intermediair met meer dan 67.000 Europese vakantiehuizen." Martijn Verhoeven, oprichter EuroCottage.com
"Door het Thuiswinkel Waarborg te kiezen kiest EuroCottage.com voor het meest bekende kwalitatieve keurmerk" Martijn Verhoeven, oprichter EuroCottage.com
"Samen met Thuiswinkel kwamen wij er bijvoorbeeld achter dat op onze vakantiehuispagina's de Tell-a-friend functie niet via een SSL verbinding verliep. Hier sta je als aanbieder niet direct bij stil, terwijl ook hier persoonlijke gegevens zoals naam en email worden verstuurd. Inmiddels is dit allemaal goed ingeregeld" Martijn Verhoeven, oprichter EuroCottage.com
"Het is goed om te zien dat EuroCottage dat al meer dan 10 jaar actief is als online intermediair, kiest voor Thuiswinkel Waarborg keurmerk. Wij hopen dan ook dat veel andere vakantiehuis intermediairs dit voorbeeld zullen volgen." Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org