Moederdag 2013: Moeder krijgt het liefst weekendje weg maar geeft zelf bloemetje cadeau

In 2013 bovenaan verlanglijst: weekend weg in vakantiehuis

08 MEI 2013, LEUSDEN, NEDERLAND
Zondag 12 mei worden alle Nederlandse moeders verwend tijdens Moederdag Dit jaar staat prijkt bovenaan het verlanglijstje een weekendje weg met het gehele gezin. De dag zelf wordt door de ondervraagden het liefst beleefd met elkaar, of dit nu in huiselijke kring of de buitenlucht is. Dit blijkt uit onderzoek van EuroCottage.com onder ruim 1553 ondervraagden. Opvallend is dat de meeste ondervraagden verwachten dat men wordt verrast met een zelfgemaakte tekening of bosje bloemen.

Leusden - Zondag 12 mei worden alle Nederlandse moeders verwend tijdens Moederdag. Bovenaan het verlanglijstje prijkt dit jaar een weekendje weg met het gehele gezin. De dag zelf wordt door de ondervraagden het liefst beleefd met elkaar, of dit nu in huiselijke kring of de buitenlucht is.

Dit blijkt uit onderzoek van EuroCottage.com onder ruim 1553 ondervraagden. Maar liefst 63% van de ondervraagden gaat voor een beleving met partner en/of kinderen. 16% krijgt het liefst een zelfgemaakte tekening, 5% gaat voor ontbijt op bed. De overige 14% van de deelnemers kiest voor een dag vol liefde en ongedwongen gezelligheid met de kinderen.

De uitkomsten van het onderzoek verbazen oprichter Martijn Verhoeven niets. “Een cadeau wat je met je hele gezin kan beleven en waarmee je samen weer iets nieuws kan ontdekken is voor veel moeders eens wat anders dan het bloemetje of het jaarlijkse luchtje. Bij EuroCottage geloven we dat er altijd wat valt te beleven en te ontdekken rond een vakantiehuis."

Opvallend is dat de meeste ondervraagden verwachten om zelf iets anders dan dat bovenaan hun verlanglijstje staat te krijgen. 28% denkt verrast te worden met een tekening of ander zelfgemaakt knutselwerk, 21% gokt op een bosje bloemen. Ruim 20% van de ondervraagde moeders verwacht daadwerkelijk een weekendje weg cadeau te krijgen. De overige deelnemers laten zich graag verrassen.

Of de moeders dit jaar zelf zo vrijgevig zijn, moet nog blijken. 36% procent van de ondervraagden geeft haar moeder dit jaar een bloemetje, gevolgd door een weekendje weg in een vakantiehuis (18%) en een wellnessweekend met overnachting (18%). Minst populair om te geven zijn een zelfgebakken taart of een verzorgingsproduct.

"Een cadeau wat je met je hele gezin kan beleven en waarmee je samen weer iets nieuws kan ontdekken is voor veel moeders eens wat anders dan het bloemetje of het jaarlijkse luchtje en daarnaast ook vaak verrassend voordelig. Bij EuroCottage geloven we dat er altijd wat valt te beleven en te ontdekken rond een vakantiehuis." Martijn Verhoeven